Goed debiteurenbeleid begint met...
Om uw debiteurenbeleid op orde te houden zijn verschillende zaken van belang, waaronder:
-
- het hebben van goede algemene voorwaarden;
-
- weten met wie je zaken doet;
-
- het versturen van een heldere en duidelijk factuur;
-
- een vlotte facturering met vermelding van de uiterste betaaldatum;
-
- het kort na het verstrijken van de betaaltermijn een herinnering te sturen;
-
- het na uitblijven van een reactie of betaling, telefonisch contact zoeken met de
debiteur;
-
- het (schriftelijk) vastleggen van gemaakte afspraken en het bevestigen daarvan;
-
- het in uw laatste aanmaning vermelden dat u debiteur in gebreke stelt en dat u
uw vordering ter incasso uit handen zult geven, waarbij de daaraan verbonden
kosten voor rekening van de debiteur komt en
-
- na het dan nog uitblijven van betaling: uw vordering ook echt uit handen te geven!
Indien u vragen heeft of advies wenst omtrent uw debiteurenbeleid, kan Hofman u adviseren. Op deze website treft u eveneens een model aanmaning welke ter beschikking wordt gesteld.